0
Game Development with LUA 1ED (P) + CD-ROM
ผู้เขียน Paul Schuytema, Mark Manyen
หนังสือ1,898.10 บาท
เนื้อหาโดยสังเขป

    Written for game developers and advanced hobbyists, this guide introduces the Lua scripting language and shows how to link the Lua API into a C++ application to create LuaGlue functions that allow Lua to extend C++ functionality. An action-shooter arcade game illustrates the foundational C++ and Lua scripting approaches to saving and loading game data, building a modular GUI system, and managing a game's real-time events. The CD-ROM contains the Lua 5.0 distribution, Microsoft's DirectX 9 SDK, and a command line Lua interpreter.

สารบัญ

1 Diving into Game Development
2 What Is a Scripting Language?
3 Lua in the Realm of Game Development
4 Introduction to Lua
5 Deeper into Lua
6 Integrating Lua into a C/C++ Program
7 Communication between Lua and C++
8 Building the Foundation
9 Designing a Lua Implementation
10 Using Lua for Game Data
11 Lua-powered GUI
12 Game Programming with Lua
13 Using Lua to Define and Control AI
14 Lua and Graphics
15 Final Things to Consider

รายละเอียดหนังสือ
ISBN: 1584504048 (ปกอ่อน) 314 หน้า
ขนาด: 188 x 235 x 23 มม.
น้ำหนัก: 830 กรัม
เนื้อในพิมพ์: ขาวดำ
ชนิดกระดาษ: กระดาษปอนด์
สำนักพิมพ์Charles River Media
เดือนปีที่พิมพ์: --/2006
สินค้าที่ลูกค้ามักซื้อด้วยกัน